2.1.1 Wangenan Ngaregepkeun
Harti ngaregepkeun beda jeung
ngadenge. Ari ngadenge mah sok dianggap ukur proses fisiologis, ti mimiti datangna
sora kana kekendangan. Proses ngadenge mah lumangsung otomatis, lain karana
usaha. Tapi, ari ngaregepkeun mah mangrupa kagiatan anu dihaja. Ngaregepkeun
ngandung harti ngabandungan enya - enya. Sarua hartina jeung menyimak (Bahasa
Indonesia) atawa listening (Bahasa Inggris). Ngaregepkeun oge disebut
kaparigelan reseptif aktif, sabab dina ngaregepkeun, lian ti narima, oge aya
proses aktif nyaeta dina ngaidentifikasi sora, nyangkem, jeung napsirkeun
informasi anu katarima. Ku kituna, bisa dicindekkeun yen ngaregepkeun teh
mangrupa hiji proses mental anu teleb tur daria, ti mimiti misah - misah,
ngaidentifikasi, ngaranjing - ranjing, ngabanding - banding, nafsiran,
nyarungsum, nepi ka ngaintrofeksina.
2.2.2 Mangpaat Ngaregepkeun
Pamaksudan jalma dina ngaregepkeun
rupa - rupa, upamana wae kalawan maksud diajar, pikeun hiburan, pikeun
kasopanan, meunang kauntungan, ngabangbalerkeun rasa bosen, ngabanding -
banding pamanggih, nambahan pangarti, panasaran ku perkara nu lian jeung
saterusna. Upama dipasing - pasing mah, fungsi atawa mangpaat ngaregepkeun teh
bisa digolongkeun jadi opat rupa, nyaeta : 1) meunangkeun informasi nu aya
patalina jeung pancen atawa pagawean; 2) leuwih efektif dina hubungan papada
jalma; 3) ngumpulkeun data sangkan bisa nyieun kaputusan anu sahade -
hadena; 4) bisa ngarespon kalawan merenah kana naon anu kadenge.
2.2.3 Tahap - Tahap Ngaregepkeun
1. Misah - misahkeun
Dina tahap ieu sakur anu dilisankeun ku nu keur
cacarita teh dipulungan hiji - hiji atawa sarupa - sarupa; kecap - kecap,
gagasan, fakta, susunan, atawa naon wae anu kawilang istimewa, dipisah -
pisahkeun.
2. Identifikasi
Sakur anu kawilang istimewa tea sabada diinget-inget
deui, tuluy dihartian atawa diidentifikasi.
3. Ngaranjing - ranjing
Sakur anu katangkep ku pangrungu teh diranjing -
ranjing jeung informasi sejen anu geus nyampak. Ku lantaran kitu, tahapan
pangaweruh (umum) anu geus kapimilik ku urang teh pohara pentingna.
4. Ngabanding - banding
Dina tahap ieu informasi anyar teh dibanding - banding
jeung nu geus kapimilik. Ieu proses lumangsung lamun informasi anyar teh luyu
atawa ngadeudeul pamahaman ti heula. Dina henteuna, tuluy dipilih, informasi
mana anu leuwih keuna atawa leuwih merenah.
5. Napsirkeun
Dina tahap ieu, urang teh mimiti aktif ngaevaluasi
sakur anu katarima jeung ti mana asalna, nolak atawa narima, nimbang - nimbang.
6. Nyarungsum
Dina tahap ieu, urang teh ngalengkepan atawa ngeusian
wincikan poko - poko pedaran ku data atawa gagasan anu sipatna nandeskeun, tina
kakayaan pangaweruh urang sorangan.
7. Introspeksi
Sajeroning mihak - mihak jeung ngabanding - banding
informasi anyar tea, bari nyoba - nyoba dilarapkeun kana kaayaan dirina
sorangan.
2.2.4 Faktor - Faktor Nu Mangaruhan Kualitas
Ngaregepkeun
Paling saeutik aya lima rupa anu mangaruhan kualitas
ngaregepkeun, nyaeta :
1. Tangtungan (sikap,
attitude)
Leuwih saregep ngabandungan jejer pedaran anu cocog
jeung diri urang. Dina teu cocog, teu panuju, sok ngolembar, komo upama eusi
pedaran papalingpang mah.
2. Karep (motivation)
Sajeroning ngaregepkeun teh dibarengan ku sistem
nilai ajen - inajen urang sorangan. Dina rea pulunganeunana, biasana sok beuki
saregep. Sabalikna, upama hate geus teu merean, pedah asa teu aya
pulunganeunana, bakal ngalantarankeun leungitna karep.
3. Pribadi
(personality)
Diri urang sorangan mangaruhan peta ngaregepkeun.
Lamun urang kagolong jalma anu resep silih pairan pamanggih, tenget, boga sifat
resep nganalisis, tetelepek, jeung saterusna, dina prakna ngaregepkeun teh bakal
beda jeung jalma - jalma anu pasipatanana sabalikna.
4. Kaayaan (life
situation)
Nu dimaksud kaayaan di dieu nyaeta kaayaan
sabudeureun riungan. Bakal leuwih beubeunangan di tempat anu tingtrim ti batan
di tempat anu gandeng ku sora -sora nu matak ngaganggu.
5. Pagawean (role in
society)
Pagawean oge mangaruhan kana kualitas ngaregepkeun.
Contona, wartawan, mahasiswa, jeung saterusna, pantes upama merlukeun tingkat
kualitas ngaregepkeun anu leuwih luhur lantaran pangjurung pagawean atawa tugasna.
2.2.5 Panta - Panta Ngaregepkeun
Faktor - faktor anu mangaruhan ngaregepkeun teh loba
pisan. Ku kituna, kualitasna oge tangtu rupa - rupa. Di handap ieu baris
diwincik panta -panta ngaregepkeun, nyaeta : 1) ngan ukur ngadenge sora, kecap
- kecap kalimah wungkul; 2) pegat - pegat, pikiran mindeng kaselang ku nu lian;
3) nu diregepkeun teh dijojoan, sakur anu sakirana bakal dirina; 4)
ngaregepkeun bari pasif, teu pati atawa samasakali teu tembong rasa kahudang;
5) kurang imeut, rea bagian penting anu teu katangkep, saregepna teh ukur lebah
bagian - bagian anu geus wanoh sarta cohag jeung dirina; 6) saregep, bari
ngabanding - banding jeung hal - hal anu aya patalina, tina pangalaman
sorangan; 7) saregep, bari merenahkeun babaran carita, mana anu poko, mana anu
sipatna pertelaan; 8) saregep, bari kritis, panasaran ku bukti - bukti.
2.2.6 Padika Ngaronjatkeun Kualitas
Ngaregepkeun
Aya sababaraha perkara anu mangrupa padika
ngaronjatkeun kualitas ngaregepkeun di antarana : 1) daek mekarkeun karep jeung
pangaresep ngaregepkeun; 2) tingkatkeun kabiasaan ngabandungan kalawan saregep;
3) tumplekkeun perhatian sagemblengna; 4) ulah waka ngaevaluasi; 5)
tengetan kumaha gagasan - gagasanana jeung naon eusina; 6) mangpaatkeun mikir
nu gancang; 7) gunakeun lolongkrang waktu.
2.2.7 Warna - Warna Ngaregepkeun
Ngaregepkeun dibagi dua, nyaeta :
a. Ngaregepkeun
Ekstensif — (hiji proses ngaregepkeun anu teu dirarancang)
b. Ngaregepkeun
Intensif (Hiji proses ngaregepkeun anu geus dirarancang)
Ngaregepkeun ekstensif dibagi deui jadi :
1) Sosial (lumangsung
di sabudeureunana)
2) Sekunder (lumangsung
di kulawarga)
3) Estetik (aya
patalina jeung rasa endah)
4) Pasif (bari acuh;
diacuhkeun)
Ari ngaregepkeun intensif dibagi deui jadi :
1) Kritis (pikeun
nimbulkeun reaksi)
2) Eksploratif (pikeun
ngagali nepi kamana proses kajadian anu diregepkeun teh)
3) Interogatif (pikeun
nanyakeun deui)
4) Selektif (pikeun
milih)
5) Kreatif (pikeun
nimbulkeun kahayang/ kreatif)
6) Konsentratif (pikeun
nimbulkeun kadariaan)
2.2.8 Aspek Ngaregepkeun
Aspek nuu kudu dicangking tina Ngaregepkeun aya
sababaraha hiji nyaeta :
a. Jejer /topik
nu dicaritakeun
b. Ngajawab pananya 5 W
+ 1 H nyaeta naon, saha, iraha, di mana, naha, kumaha.
c. Nyaritakeun
hal nu diregepkeun, kalawan maké padoman 5W+1H
No comments:
Post a Comment