Friday, December 24, 2021

Ngaregepkeun

 


2.1.1 Wangenan Ngaregepkeun 

Harti ngaregepkeun beda jeung ngadenge. Ari ngadenge mah sok dianggap ukur proses fisiologis, ti mimiti datangna sora kana kekendangan. Proses ngadenge mah lumangsung otomatis, lain karana usaha. Tapi, ari ngaregepkeun mah mangrupa kagiatan anu dihaja. Ngaregepkeun ngandung harti ngabandungan enya - enya. Sarua hartina jeung menyimak (Bahasa Indonesia) atawa listening (Bahasa Inggris). Ngaregepkeun oge disebut kaparigelan reseptif aktif, sabab dina ngaregepkeun, lian ti narima, oge aya proses aktif nyaeta dina ngaidentifikasi sora, nyangkem, jeung napsirkeun informasi anu katarima. Ku kituna, bisa dicindekkeun yen ngaregepkeun teh mangrupa hiji proses mental anu teleb tur daria, ti mimiti misah - misah, ngaidentifikasi, ngaranjing - ranjing, ngabanding - banding, nafsiran, nyarungsum, nepi ka ngaintrofeksina.   

2.2.2  Mangpaat Ngaregepkeun

Pamaksudan jalma dina ngaregepkeun rupa - rupa, upamana wae kalawan maksud diajar, pikeun hiburan, pikeun kasopanan, meunang kauntungan, ngabangbalerkeun rasa bosen, ngabanding - banding pamanggih, nambahan pangarti, panasaran ku perkara nu lian jeung saterusna. Upama dipasing - pasing mah, fungsi atawa mangpaat ngaregepkeun teh bisa digolongkeun jadi opat rupa, nyaeta : 1) meunangkeun informasi nu aya patalina jeung pancen atawa pagawean; 2) leuwih efektif dina hubungan papada jalma; 3) ngumpulkeun  data sangkan bisa nyieun kaputusan anu sahade - hadena; 4) bisa ngarespon kalawan merenah kana naon anu kadenge. 

2.2.3  Tahap - Tahap Ngaregepkeun

1.      Misah - misahkeun

Dina tahap ieu sakur anu dilisankeun ku nu keur cacarita teh dipulungan hiji - hiji atawa sarupa - sarupa; kecap - kecap, gagasan, fakta, susunan, atawa naon wae anu kawilang istimewa, dipisah - pisahkeun.

 

2.      Identifikasi

Sakur anu kawilang istimewa tea sabada diinget-inget deui, tuluy dihartian atawa diidentifikasi.

3.      Ngaranjing - ranjing

Sakur anu katangkep ku pangrungu teh diranjing - ranjing jeung informasi sejen anu geus nyampak. Ku lantaran kitu, tahapan pangaweruh (umum) anu geus kapimilik ku urang teh pohara pentingna.

4.      Ngabanding - banding

Dina tahap ieu informasi anyar teh dibanding - banding jeung nu geus kapimilik. Ieu proses lumangsung lamun informasi anyar teh luyu atawa ngadeudeul pamahaman ti heula. Dina henteuna, tuluy dipilih, informasi mana anu leuwih keuna atawa leuwih merenah.

5.      Napsirkeun

Dina tahap ieu, urang teh mimiti aktif ngaevaluasi sakur anu katarima jeung ti mana asalna, nolak atawa narima, nimbang - nimbang.

6.      Nyarungsum

Dina tahap ieu, urang teh ngalengkepan atawa ngeusian wincikan poko - poko pedaran ku data atawa gagasan anu sipatna nandeskeun, tina kakayaan pangaweruh urang sorangan.

7.      Introspeksi

Sajeroning mihak - mihak jeung ngabanding - banding informasi anyar tea, bari nyoba - nyoba dilarapkeun kana kaayaan dirina sorangan.

2.2.4  Faktor - Faktor Nu Mangaruhan Kualitas Ngaregepkeun

Paling saeutik aya lima rupa anu mangaruhan kualitas ngaregepkeun, nyaeta :

1.      Tangtungan (sikap, attitude)

Leuwih saregep ngabandungan jejer pedaran anu cocog jeung diri urang. Dina teu cocog, teu panuju, sok ngolembar, komo upama eusi pedaran papalingpang mah.

2.      Karep (motivation)

Sajeroning ngaregepkeun teh dibarengan ku sistem nilai ajen - inajen urang sorangan. Dina rea pulunganeunana, biasana sok beuki saregep. Sabalikna, upama hate geus teu merean, pedah asa teu aya pulunganeunana, bakal ngalantarankeun leungitna karep.

3.      Pribadi (personality)

Diri urang sorangan mangaruhan peta ngaregepkeun. Lamun urang kagolong jalma anu resep silih pairan pamanggih, tenget, boga sifat resep nganalisis, tetelepek, jeung saterusna, dina prakna ngaregepkeun teh bakal beda jeung jalma - jalma anu pasipatanana sabalikna.

4.      Kaayaan (life situation)

Nu dimaksud kaayaan di dieu nyaeta kaayaan sabudeureun riungan. Bakal leuwih beubeunangan di tempat anu tingtrim ti batan di tempat anu gandeng ku sora -sora nu matak ngaganggu.

5.      Pagawean (role in society)

Pagawean oge mangaruhan kana kualitas ngaregepkeun. Contona, wartawan, mahasiswa, jeung saterusna, pantes upama merlukeun tingkat kualitas ngaregepkeun anu leuwih luhur lantaran pangjurung pagawean atawa tugasna.

2.2.5  Panta - Panta Ngaregepkeun

Faktor - faktor anu mangaruhan ngaregepkeun teh loba pisan. Ku kituna, kualitasna oge tangtu rupa - rupa. Di handap ieu baris diwincik panta -panta ngaregepkeun, nyaeta : 1) ngan ukur ngadenge sora, kecap - kecap kalimah wungkul; 2) pegat - pegat, pikiran mindeng kaselang ku nu lian; 3) nu diregepkeun teh dijojoan, sakur anu sakirana bakal dirina; 4) ngaregepkeun bari pasif, teu pati atawa samasakali teu tembong rasa kahudang; 5) kurang imeut, rea bagian penting anu teu katangkep, saregepna teh ukur lebah bagian - bagian anu geus wanoh sarta cohag jeung dirina; 6) saregep, bari ngabanding - banding jeung hal - hal anu aya patalina, tina pangalaman sorangan; 7) saregep, bari merenahkeun babaran carita, mana anu poko, mana anu sipatna pertelaan; 8) saregep, bari kritis, panasaran ku bukti - bukti. 

2.2.6  Padika Ngaronjatkeun Kualitas Ngaregepkeun

Aya sababaraha perkara anu mangrupa padika ngaronjatkeun kualitas ngaregepkeun di antarana : 1) daek mekarkeun karep jeung pangaresep ngaregepkeun; 2) tingkatkeun kabiasaan ngabandungan kalawan saregep; 3)   tumplekkeun perhatian sagemblengna; 4) ulah waka ngaevaluasi; 5) tengetan kumaha gagasan - gagasanana jeung naon eusina; 6) mangpaatkeun mikir nu gancang; 7)   gunakeun lolongkrang waktu. 

 

2.2.7  Warna - Warna Ngaregepkeun

Ngaregepkeun dibagi dua, nyaeta :

a.       Ngaregepkeun Ekstensif — (hiji proses ngaregepkeun anu teu dirarancang)

b.      Ngaregepkeun Intensif (Hiji proses ngaregepkeun anu geus dirarancang) 

Ngaregepkeun ekstensif dibagi deui jadi :

1)      Sosial (lumangsung di sabudeureunana)

2)      Sekunder (lumangsung di kulawarga)

3)      Estetik (aya patalina jeung rasa endah)

4)      Pasif (bari acuh; diacuhkeun)

Ari ngaregepkeun intensif dibagi deui jadi :

1)      Kritis (pikeun nimbulkeun reaksi) 

2)      Eksploratif (pikeun ngagali nepi kamana proses kajadian anu diregepkeun teh)

3)      Interogatif (pikeun nanyakeun deui)

4)      Selektif (pikeun milih)

5)      Kreatif (pikeun nimbulkeun kahayang/ kreatif)

6)      Konsentratif (pikeun nimbulkeun kadariaan) 

2.2.8  Aspek Ngaregepkeun

Aspek nuu kudu dicangking tina Ngaregepkeun aya sababaraha hiji nyaeta :

a.       Jejer /topik nu dicaritakeun

b.      Ngajawab pananya 5 W + 1 H nyaeta naon, saha, iraha, di mana, naha, kumaha.

c.       Nyaritakeun hal nu diregepkeun, kalawan maké padoman 5W+1H

No comments:

Post a Comment

Simbol Bilangan atau Angka

  a. Pengertian Angka Memahami suatu angka dapat membantu manusia untuk melakukan banyak perhitungan mulai dari yang sederhana maupaun y...

Blog Archive